Over MAPH

Over MAPH

Het verhaal van twee creatieve jongens uit Oldenzaal

MAPH is in 2001 begonnen als een uit de hand gelopen kunstproject van twee graffiti-artiesten in Oldenzaal. Oprichters Manfred Geisink en Niels Bruggenweerth (2001-2003) zagen wel brood in de verkoop van creatieve muurschilderingen en hiermee was de geboorte van Maph-paintings een feit.

Van graffiti-artiest naar evenementenbureau

Na een aantal rustige jaren, besloot Manfred in 2009 niet alleen zijn werk te verkopen maar ook om zijn creatieve expertise over te dragen op anderen. Maph-paintings begon met het aanbieden van haar eerste graffiti-workshops. Nadat dit een succes bleek te zijn, werd het aanbod uitgebreid met een aantal nieuwe workshops. De naam ‘Maph-Paintings’ dekte niet langer de lading en veranderde in MAPH. De eerste sporen van hoe de graffiti-kunsthandel zich kon ontwikkelen naar een full-service evenementenbureau werden duidelijk. Na een stormachtige periode kwam Michel Sciarone in 2010 aan boord.

De beweger van beleving in beweging

Een grote portie lef, gecombineerd met Twentse nuchterheid en een aantal verstandige investeringen luidden een tijd van bloei in. Deze bloei werd met de introductie van de nieuwe huisstijl in 2013 visueel; het zakelijke grijs werd ingewisseld voor het frisse magenta dat jullie nu kennen. De huisstijl werd geprofessionaliseerd en het aanbod bestond allang niet meer uit alleen workshops. Het organiseren van volledig verzorgde personeelsreizen, betoverende bedrijfsuitjes en de meest epische feesten, maakten MAPH veelzijdiger dan ooit. In 2014 werd de rechtsvorm gewijzigd naar een BV.

Glunderende gezichten

Met een omzet die in de periode 2010-2015 door het plafond is gegaan, bloeide MAPH meer dan ooit tevoren. In 2015 werd een mijlpaal qua events en het aantal vaste MAPH’e werknemers groeide naar ruim tien. Ook vond in dit jaar de eerste editie van Fields of Joy plaats; een fantastisch en ambitieus festival in de openlucht. Het was een daverend succes die absoluut smaakte naar meer. Onze belevingen zorgden vanaf nu voor een glundering op het gezicht van iedereen! De tweede editie van Fields of Joy zorgde in de zomer van 2016 voor bijna 8000 glunderende gezichten.

Klaar voor de toekomst

Het jaar 2016 luidde de start van een nieuwe fase in; een nieuwe bedrijfsstrategie en visie maakten MAPH klaar voor de toekomst. Michel, wiens passie lag in het ontwikkelen van mooie nieuwe projecten, vond dat MAPH klaar was om op eigen benen te staan. Met Manfred aan het roer, werd in het najaar een gemoderniseerde website, kakelverse identiteit, fonkelnieuwe huisstijl en een innovatieve communicatieplan gelanceerd.

Trots en kracht

Met veel trots kunnen wij terugkijken op een stormachtige ontwikkeling en een ambitieuze droom die werkelijkheid is geworden. Toch is onze voornaamste doelstelling gelijk gebleven; ‘het veroorzaken van blije gezichten met onze belevingen’. Die blije gezichten, daar halen wij onze energie en onze kracht vandaan!  Dat hebben we altijd gedaan en dat zullen we met volle overgave blijven doen. Wij hebben zin in de toekomst en blijven altijd in beweging!


Neem direct contact op via +31 541 570 340 of info@maph.nl